Daca tot sunt atatea discutii despre ce face si nu face Traian Basescu,
haideti sa facem un exercitiu de imaginatie, sa creionam posibilul traseu al
Romaniei fara Traian Basescu presedinte.
PSD si-a pregatit inca din 2003 o varianta a Constitutiei care sa garanteze
viitorului presedinte presupus a fi Adrian Nastase atributii importante in
privinta desemnarii premierului, in zona securitatii nationale, numirea sefilor
serviciilor de informatii, infiintarea CSAT si in zona justitiei, numirile de
sefi de parchete si a sefului ICCJ.
Dar ca de obicei, nu e pentru cin' se pregateste, ci pentru cin' se
nimereste.
In 2005, in primul mandat, Traian Basescu isi foloseste din plin
atributiile sporite destinate lui Nastase, de fapt.
Prima solutie „imorala”
In primul rand convinge PC sa se alature Aliantei D.A., inaugurand sirul
solutiilor „imorale”. Si astazi sunt multi care ii reproseaza ca a batut palma cu Voiculescu.
Dar care era alternativa? Sa lase un guvern Nastase in continuare 4 ani la
conducerea tarii. Cu imposibilitatea de a-i aduce pe Macovei, Morar si Kovesi
pe functii importante in justitie si procuratura.
Cei trei au produs ruptura, au scos justitia din jugul politic. Tot ce a
urmat in justitie si la tot ce suntem acum martori ca se intampla la DNA si
tribunale, isi are originea in acea miscare si acesti oameni adusi in fruntea
justitiei.
La ei au cuplat si o serie de judecatori, care au dat si dau aprobari
pentru interceptari telefonice si ambientale, dau sentinte corecte, inclusiv
impotriva unor personaje precum Nastase, Voiculescu, Fenechiu, Becali, Catalin
Voicu, si toata liota de inalti
demnitari si parlamentari care au de dat socoteala in fata justitiei.
Si mai important, justitia dovedeste ca este capabila sa-si elimine
propriile uscaturi, fie ei sefi din DNA sau DIICOT, sau judecatori spagari,
inclusiv de la ICCJ.
Fara Traian Basescu n-ar fi fost posibila o astfel de schimbare
fundamentala in justitie, iar Catalin Voicu ar fi facut in continuare, bine
mersi, jocurile in parchete si justitie.
Sefii serviciilor de informatii
Traian Basescu a avut inspiratia sa-i propuna de la opozitie. A demontat
din start acuzatia ca serviciile fac jocul sau si al PD sau PDL.
Dupa prima eroare de anvergura, fuga lui Omar Haissam, sefii
serviciilor au platit cu demisia,
demonstrand ca nu te joci cu securitatea nationala fara sa platesti.
Incet, incet, serviciile de informatii s-au implicat si in lupta
anticoruptie, furnizand DNA „curentul”, adica informatiile cu care isi face
acuzarea din dosare, in special interceptari telefonice si ambientale, pe
aprobari date cu multa larghete de judecatori, inclusiv de la ICCJ.
In 2005, CSAT a interzis privatizarile dubioase, oprind jaful care a dus la
imbogatirea clasei politice, iar pentru Romania la 200 km de autostrada.
Aducerea justitiei si serviciilor de informatii pe drumul cel bun,
relatiile externe foarte bune ale presedintelui cu oficiali europeni si
americani a facut posibila aderarea la UE la 1 ianuarie 2007, garantie a
faptului ca drumul ales de Romania nu va fi frant, la un moment dat.
Fara Traian Basescu este posibil ca Romania sa nu fi fost primita in UE,
pentru ca principiile statului de drept, in primul rand independenta justitiei,
nu erau respectate.
Prima suspendare
Dupa biletelul referitor la Dinu Patriciu, caruia Traian Basescu nu i-a dat
curs, Tariceanu si PNL si-au dat seama ca nu pot continua guvernarea cu PDL si
Traian Basescu, in folosul clicii aflate la guvernare.
Evenimentele legate de prima suspendare sunt cunoscute. 80% din populatie
n-a fost de acord cu demiterea presedintelui, intuind exact cauzele pentru care
PNL si PSD au decis sa scape de Basescu: nu mai aveau imunitate in fata
justitiei.
Tariceanu a ales sa ramana la conducerea guvernului, santajat in Parlament de catre PSD, a urmat
politica de dictat a acestuia si rezultatele se stiu:
-1,4 milioane de bugetari, de la 800.000 in 2004
-a lasat un deficit de 5,5% dupa o crestere economica de 8%, si 5 km de autostrada
-pensii si salarii bugetare duduite aproape la dublu in 2 ani, pe resurse
conjuncturale: boom-ul imobiliar, banii capsunarilor si vanzarea ultimelor
active ale economiei comuniste (BCR si altele)
-2 miliarde euro arierate
-absorbtia banilor europeni aproape zero, o singura unitate de managemnet
acreditata din 9.
Cei care l-au acuzat mai tarziu pe
Basescu de interventie brutala in guvern si institutiile statului, au uitat ca
pe timpul lui Tariceanu n-a avut nicio putere in domeniul economic. De ce n-a
condus si atunci Guvernul?
Perioada 2008-2012
Dupa realegerea sa din 2009, in contextul dezlantuirii crizei mondiale,
guvernarea Boc-Basescu a avut sarcina cumplita de a reechilibra economia tarii,
din prapastia in care o lasase Tariceanu. Boc s-a trezit cu „mortu” in casa,
avand de achitat pensii si salarii bugetare nesustenabile, dupa disparitia
resurselor conjuncturale enumerate.
Taierile de salarii bugetare si cresterea TVA la 24%, singura solutie sa nu
urmam soarta Greciei, au produs
insatisfactii majore in randul populatiei. Majoritatea cetatenilor nu au pregatirea economica necesara sa inteleaga
cum de Tariceanu avea bani, desi nu s-a deranjat sa construiasca autostrazi,
iar Boc nu are. Totusi, n-au fost demonstratii masive de strada, calculul
guvernarii s-a dovedit corect, economia a fost salvata de la dezastru.
Incet, incet, Romania a revenit pe crestere economica, justitia si-a urmat
nestingherita cursul, ajutata si de serviciile de informatii.
Cele 11-12 asumari de raspundere a guvernului Boc au fost tot atatea
progrese in modernizarea Romaniei, cele 4 coduri si mica reforma din justitie, Legea Educatiei Nationale,
Codul Muncii, Legea Pensiilor, Legea salarizarii unice a bugetarilor, si multe
altele, posibile prin colaborarea presedintelui cu premierul Boc. Atunci cand
Boc n-a vrut sa sculte de presedinte, (cresterea TVA la 24%), n-a ascultat.
A doua suspendare
Condamnarea si arestarea lui Nastase
a constituit declicul, evidenta ca, la o adica, nimeni nu scapa de justitie si
de DNA-ul lui Daniel Morar.
Tripleta Voiculescu, Ponta, Antonescu a decis sa scape pentru a doua oara
de Basescu, premisa a reincalecarii justitiei si devalizarii bugetului de stat
pentru imbogatirea baronilor si politicienilor corupti.
Nici de aceasta data nu le-a reusit, in primul rand datorita interventiei
partenerilor europeni si americani, facandu-i pe actualii conducatori sa
regrete amarnic parteneriatul Romaniei in UE si NATO.
Actul de acuzare din 2012 este de tot rasul.
„Traian Bsescu, în numele ideologiei politice a „preşedintelui juctor” şi-a asumat în mod
direct conducerea instituiilor statului,
fiind direct responsabil de majoritatea deciziilor care au dus laprbuşirea
funcionrii instituiilor statului român, la adâncirea crizei economice, la impasul actual al statului de drept
şi la punerea în pericol a însşi principiilor fundamentale de funcionare ale
statului democratic.
Actiunile preşedintelui au venit sa
încalce principiul separatie puterilor în stat,
având o atitudine de sfidare şi denigrare a instituiilor statului, prin
excesul de autoritate manifestat public.”
Cum sa-ti asumi conducerea institutiilor, fara prerogative legale, fara
drept de initiativa legislativa, fara sa semnezi HG-uri, ordine de ministru,
decizii si acte normative ale acestor institutii? Cand Emil Boc n-a vrut sa-i
asculte opinia, a ridicat TVA-ul la 24%, fara sa tina cont de parerea
presedintelui.
Cum sa teleghidezi si sa hipnotizezi procurori si judecatori, „regimul
Basescu”, sa te asculte, cand mai ai un an si pleci si nici instrumente
juridice sa le impui ceva?
Desi USL sustine ca poporul l-a demis pe presedinte, au votat pentru
demitere 40% din populatia cu drept de vot, convinsi de USL ca e corecta
suspendarea. Nici oficialii UE si americani n-au fost convinsi si l-au pus pe
Ponta cu botul pe labe, asa ca nici de data asta n-a tinut eliminarea lui
Basescu.
De ce-i era frica lui Voiculescu, nu scapa. A fost deja condamnat, in prima
instanta, la ani grei de puscarie.
A crescut si s-a consolidat in tot acest timp opinia publica, ajutata si de
retelele de socializare, presa independenta, nesupusa inca economic de catre
puterea politica. Relatiile euro-atlantice ale Romaniei sunt foarte bune,
securitatea nationala asigurata de NATO, inclusiv de scutul antiracheta de la
Deveselu. In plan economic, exporturile spre tari din UE, cu avantajele fiscale
corespunzatoare, merg foarte bine.
Traian Basescu mai are un an la Cotroceni.
Sunt institutiile statului, in
special justitia, atat de consolidate, incat au trecut de punctul de la care nu
mai pot fi pervertite de puterea politica?
Din pacate nu. Disperarea cu care mai marii zilei, Ponta, Voiculescu,
Antonescu, se agata de plecarea lui Basescu, inventeaza tot felul de comisii de
ancheta, doar, doar, il mai suspenda odata, ne arata dorinta clasei politice de
a reveni la epoca Nastase, de a conduce Romania cu suplimentarea impozitarii,
cu focuri de artificii de genul actualului Forum Economic China-Europa Centrala
si de Est.
De la scrisori de intentie si memorandumuri, pana la contracte ferme e cale
lunga, am avut si in trecut astfel de incercari fara rezultat.
Lipsa unei forte de dreapta credibile, contraoferta la esecul economic si
posibila spargere a USL, absenta unor
urmasi de calibrul lui Traian Basescu, fac viitorul Romaniei mai intunecat, dar
si cu speranta ca oamenii se schimba si inteleg, pana la urma, cine le vrea
binele si cine vrea doar sa se imbogateasca pe spinarea lor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu