Deciziile anterioare luate de CCR in privinta Legii Educatiei Nationale sunt corecte si normale intr-o tara normala.
Din pacate nu traim intr-o tara normala.
Parlamentul si parlamentarii, parte dintre acestia rectori si profesori universitari, dupa 21 de ani de cand conduc tara si invatamantul romanesc ne-au condus la urmatoarele rezultate:
• Au transformat universitatile romanesti in fabrici de diplome.
• Clanuri universitare conduc universitatile ca pe propriile feude, la adapostul autonomiei universitare.
• Baronii universitari castiga averi si salarii bugetare uriase speculand naivitatea studentilor si fraudand fondurile publice.
• Clasamentele internationale ne plaseaza constant pe ultimul loc intre tarile Uniunii Europene.
• Productivitatea si atractivitatea economiei romanesti sunt afectate de precaritatea sistemelor de educatie si formare profesionala.
• Toate alocarile bugetare, inclusiv pentru cercetare, se cheltuiesc fara ca cineva sa dea socoteala asupra rezultatelor acestor cheltuieli.
Proiectul Legii Educatiei Nationale angajat de Guvernul Romaniei incearca sa puna ordine in aceasta stare de lucruri deplorabila si intolerabila.
Prin opozitie, Proiectul de Lege elaborat de Comisia de Invatamant a Senatului, sub conducerea rectorului Ecaterina Andronescu, are urmatoarele prevederi:
• Profesorii universitari raman in functie pana la plecarea naturala.
• Rectorii sunt alesi de aceleasi gasti care conduc acum universitatile.
• Se mentin cumulurile de functii si salarii, inclusiv cu demnitati publice, care au dus si duc la fraudarea bugetului de stat si pervertirea legislatiei in sensul servirii intereselor ilegitime ale profitorilor educatiei.
• Managerii pot indeplini functii de conducere in partide politice, fapt ce transforma depolitizarea intr-o lozinca incarcata de o demagogie ordinara.
• Nepotismul, plagiatul, refuzul de a angaja tineri si alte tare ale invatamantului superior, raman in continuare nepedepsite.
Pe scurt, varianta Andronescu a Legii Educatiei Nationale este conceputa pentru a conserva puterea, privilegiile si banii baronilor universitari, la adapostul unei autonomii universitare nedublata de responsabilitate publica.
In aceste conditii, dupa 20 de ani de incremenire in modelul descris mai sus, este momentul sa se ofere o sansa de reformare si modernizare a sistemelor noastre de educatie si formare profesionala, pentru a parasi pozitiile rusinoase pe care le ocupam in clasamentele internationale.
Doar in acest context special, va solicitam, doamnelor si domnilor Judecatori ai Curtii Constitutionale a Romaniei, sa validati forma Legii Educatiei Nationale angajata de Guvernul Romaniei.
Dati o sansa acestei tari!
1.1. Prof. Stefan VLASTON, Presedintele Asociatiei EDU CER
2. Avocat Ana BIRCHALL, dr. in drept, Yale Law School
3. Prof. Univ. Dr. Gigel MILITARU, Universitatea din Bucuresti, membru fondator EDU CER
4. Prof. Univ. Dr. Corina IONESCU, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
5. Cercetator Principal Corneliu SARBU, membru EDU CER
6. Prof. Univ. Dr. Bogdan MURGESCU, Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Istorie
7. Sef lucrari dr. Ioan TANTAU, Universitatea Babes-Bolyai, Facultatea de Biologie si Geologie.
8. Prof univ dr Liviu Drugus, Universitatea George Bacovia din Bacau, membru fondator EDU-CER, vicepresedinte al International Society for Intercommunicating of New Ideas, Boston, USA
9. Conf. dr. Costel SARBU, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu