duminică, 12 august 2012

Doamnelor si Domnilor judecatori de la CCR: nu va jucati cu focul!

A trecut suficient timp pentru a avea o imagine clara relativ la recentul referendum. Chiar daca repet ce s-a mai spus, tabloul general este cel descris in continuare. Pana in 30 iulie nimeni n-a ridicat vreo obiectie asupra cadrului de derulare a referendumului. Initiatorii erau convinsi ca 80% din populatie va veni la vot sa-l alunge pe Basescu. Aceasta a si fost premiza constructiei scenariului de suspendare a presedintelui. Numarul total al alegatorilor a fost anuntat in cateva randuri de catre ministrul de interne, care l-a si mentinut, inclusiv prin demisie si prin declaratia „nu vreau sa-mi petrec batranetile in puscarie”. Desfasurarea referendumului s-a facut in aceste date si cadre. Decizia alegatorilor, de a vota DA sau NU, de a sta acasa, a depins esential de aceste date, daca existau altele, decizia ar fi fost, posibil, alta. A schimba datele jocului dupa desfasurarea sa reprezinta o abatere grosolana de la cele mai simple reguli, nu numai democratice, dar si legale si de „fair” elementar. Pe 11 iulie listele electorale permanente au fost batuta in cuie, legal si formal. In zilele urmatoare referendumului exista cadrul legal, necesar si suficient, ca judecatorii CCR sa se pronunte, inclusiv documentatia inaintata de BEC, Biroul Electoral Central. N-au facut-o pentru ca o parte dintre judecatori au fost imediat blocati in decizia lor de patronii politici care i-au trimis la CCR, pe 16.000 lei pe luna, timp de 9 ani. Si care si-au cerut „drepturile”. Ce-a urmat se stie. Romania a fost aruncata in haos si incertitudine. -A inceput o lupta oarba si infractionala pentru schimbarea datelor electorale si statistice ale referendumului, inclusiv prin crearea unui „grup infractional” la nivelul guvernului, cum rezulta din stenograme; -Demisii si punere sub cercetare penala a unor inalti demnitari ai statului roman; -Pierderi uriase de credibilitate pe pietele financiare, de investitii si economice, europene si internationale; -Interventii repetate ale oficialitatilor europene si americane, siderate de derapajele grosolane de la democratie si principiile statului de drept ale puterii de la Bucuresti; -O stare de insecuritate, nesiguranta si incertitudine in randul populatiei; -Pierderi economice importante, din cauza reactiilor negative ale cercurilor de afaceri si de investitii; -Aparitia, odata cu publicarea (partiala deocamdata) a stenogramelor, a unor evidente elemente de periclitare a securitatii nationale, de la cel mai inalt nivel politic si guvernamental. („grup infractional organizat”, „nu vreau sa-mi petrec batranetile in puscarie”, etc.) -Posibilul precedent creat in acest mod si care va fi folosit in viitor pentru calcarea in picioare a regulilor si legilor democratiei si statului de drept. In aceste conditii, actiunea si deciziile unor judecatori de la CCR pot sa constituie elemente de agravare a situatiei politice si economice a Romaniei. Se va evalua in viitor, la nivelul institutiilor specializate ale statului, daca este, sau nu, cazul si cadrul unor astfel de elemente. Asa cum se vad lucrurile acum, revenirea la normalitate politica, sociala si economica este este esentiala, limitarea pierderilor economice si de credibilitate, de asemenea. Singura instanta care poate decide acum revenirea la normalitate, sau dimpotriva, este CCR. Increderea populatiei, sau pierderea ei, in institutia fundamentala a statului roman, depinde acum de rapiditatea deciziei judecatorilor CCR. Oricare ar fi aceasta. Doamnelor si Domnilor judecatori ai CCR, nu va jucati cu focul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu